Analisa Pengaruh Experiential Marketing, Emotional Marketing Dan Psikologi Konsumen Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Toko Rositha Putra Bvr Bengkulu

Refi Refi

Sari


This study aims to determine experiential marketing, emotional marketing and consumer psychology to customer loyalty at the Rositha Putra Bengkulu Skincare Store. The population in this study are all consumers who shop at Rositha Putra BVR Bengkulu Stores. The sample of this research is 100 consumers who shop at Toko Rositha Putra BVR Bengkulu. In this study the sampling technique used was accidental sampling technique. The method of analysis of this research is a quantitative method using multiple linear regression analysis tools, multiple correlation, determination, F test and t test which are processed using IBM SPSS 20 software. From the results of the study it can be concluded that experiential marketing, emotional marketing and consumer psychology affect customer loyalty. Experiential marketing, emotional marketing and consumer psychology to customer loyalty at Toko Rositha Putra BVR Bengkulu.

keywords: Experiential Marketing, Emotional Marketing, Consumer Psychology And Customer Loyalty

Teks Lengkap:

Download PDF

Referensi


Alfan, A. C. (2019). Karakteristik Dan Psikologi Konsumen Terhadap Keputusan Pembelian Kembali Produk Melalui E-Commerce. Balance: Economic, Business, Management And Accounting Journal, 16(1). Https://Doi.Org/10.30651/Blc.V16i1.2452

Dicky Fauzi Firdausdan Dewi Fitria Nurazizah. (2021). Pengaruh Emotional Marketingterhadap Loyalitas Nasabah Tabungan Di Pt Bank Bjb Syariah. Jurnal Fakultas Ilmu Keislaman, 2(2), 10–15.

Dumat, F. E., Mandey, S. L., & Roring, F. (2018). Pengaruh Experiential Marketing Dan Emotional Marketing Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Rumah Kopi (Studi Kasus Pada Van Ommen Coffee Manado). Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 6(4), 3493–3502.

Kaniawati, K. (2019). Analisis Pengaruh Psikologi Konsumen Dan Etnosentrisme Terhadap Minat Beli Konsumen Sepatu Di Cibaduyut Bandung (Studi Kasus Konsumen Diana Shoes Bandung). Jurnal Muara Ilmu Ekonomi Dan Bisnis, 3(2), 247. Https://Doi.Org/10.24912/Jmieb.V3i2.5065

Kusumadewi, R. K. (2013). Pelaksanaan Emotional Marketing Melalui The Emotional Es Sebagai Pembentuk Loyalitas Pelanggan. Al-Amwal: Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syari’ah, 53(9), 1689–1699.

Kusumawati, A. (2017). Analisis Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Pelanggan. Jurnal Manajemen Pemasaran Modern, 3(1), 75–86.

Mantauv, C. S. (2017). Pengaruh Faktor Psikologi Dan Nilai Terhadap Loyalitas Nasabah Dengan Kepuasan Sebagai Variabel Intervening (Studi Kasus: Bank Nagari Cabang Utama Padang). Jurnal Apresiasi Ekonomi, 1(1), 41–52. Https://Doi.Org/10.31846/Jae.V1i1.42

Muh Asyhari, Nurul Apriliani, Larasanti R, W. R. M. S. (2021). Tinjauan Hukum Pentingnya Fasilitas Konsumen Di Supermarket (Transmart). Likuid Jurnal Ekonomi Industri Halal, 1(01), 77–90.

Rivai, A. R., & Wahyudi, T. A. (2017). Pengaruh Persepsi Harga Terhadap Kepuasan Pelanggan Sebagai Variabel Mediasi. Mitra Wacana Media, 4(1), 29–37.

Rosmana, R. S. (2018). Pengaruh Emotional Marketing Dan Experiential Marketing Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Rumah Makan Cibiuk Tasikmalaya. Universitas Siliwangi Tasikmalaya.

Sambodo Rio Sasongko. (2021). Faktor-Faktor Kepuasan Pelanggan Dan Loyalitas Pelanggan (Literature Review Manajemen Pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 104–114. Https://Doi.Org/10.31933/Jimt.V3i1.707

Tjiptono, F. (2012). Service Management Mewujdukan Pelayanan Prima. Yogyakarta: Pt Andi Offset.

Wenty, P. (2018). Pengaruh Kepuasan Pelanggan Dan Persepsi Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Ud Pn Silitonga Serbelawan. 4(1), 85.

Wungkana, J. J., Mangantar, M., & Tulung, J. E. (2022). Pengaruh Experiential Marketing Dan Emotional Marketing Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada 71 Coffeeshop Manado. Jurnal Emba : Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 10(3), 624. Https://Doi.Org/10.35794/Emba.V10i3.42774

Yuliawan, E., & Ginting, M. (2016). Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Kepuasan Nasabah Pada Pt Bank Mandiri Cabang Medan Balai Kota. Jurnal Wira Ekonomi Mikroskil, 6(1), 1–12. Https://Doi.Org/10.55601/Jwem.V6i1.253

Yuningsih, E., Gemina, D., & Silaningsih, E. (2021). Analisis Experiential Marketing Terhadap Kepuasan Dan Loyalitas Pengguna Jasa Pariwisata. Jurnal Multidisiplin Madani, 1(3), 319–340. Https://Doi.Org/10.54259/Mudima.V1i3.276




DOI: https://doi.org/10.37531/mirai.v8i2.5140

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


Flag Counter

Creative Commons License

JURNAL MIRAI MANAGEMENT is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Web
Analytics