Pengaruh Discount, Kualitas Produk, Gratis Ongkir Dan Live Streaming Terhadap Keputusan Pembelian Pengguna Tiktok Shop

Listia Rahma Yuni, Bayu Eko Broto, Elida Florentina Sinaga Simanjorang

Sari


The purpose of this study was to find empirical evidence of the influence of Discounts, Product Quality, Free Shipping and live streaming on the purchasing decisions of Tiktok Shop users, with a survey conducted on all Tiktok application users in the Aek Nabara area, Kec. Upper Bar, Kab. Labuhan Batu. The sampling technique uses the purposive sampling method, where the selected sample is 100 users of the Tiktok application. Data were processed using multiple linear regression statistical test methods. The results of this study are that the Discount variable has a T-count value of 1.395 < T-table 1.985 with a sig value of 0.166 > 0.05, and the Product Quality Variable has a T-count value of 2.946 > T table 1.985 with a sig value of 0.004 <0.05, and the Free Shipping Rating Variable has a T-value count 2,291 > T table 1,985 with a sig value of 0.024 <0.05, and Live Streaming Variables have a T count value of 2,865 > T table 1,985 with a sig value of 0.005 <0.05. Thus the value of the Live Streaming variable has a positive and significant effect on the consumptive variable.
Keywords:
Discount, Product Quality, Free Shipping, Live Streaming, Purchase Decision

Teks Lengkap:

Download PDF

Referensi


Agisnawati, A. (2021). Pengaruh Diskon, Promosi, Dan Brand Image Terhadap Loyalitas Pembelian Produk Pada Online Shop (Studi Kasus Konsumen Online shop Shopee Di Kelurahan Kebon Bawang Jakarta Utara). Sekolah Tinggi Ilmu Ekonomi Indonesia Jakarta.

Ahmadi, F., & Hudrasyah, H. (2022). Factors Influencing Product Purchase Intention in TikTok Live Streaming Shopping. International Journal of Accounting, 7(43), 571–586.

Ibrahim, M., & Thawil, sitti M. (2019). PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUASAN PELANGGAN. Jurnal Riset Manajamen Dan Bisnis, 4(1), 175–182.

Istiqomah, M., & Marlena, N. (2020). Pengaruh promo gratis ongkos kirim danonline customer ratingterhadapkeputusan pembelian produkfashion. Jurnal Manajemen, 12(2), 288–298.

Kotler, P., & Armstrong, G. (2008). Prinsip-prinsip pemasaran. Edisi.

Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V., Miquel, S., Bigné, E., & Cámara, D. (2000). Introducción al marketing. Pearson Prentice Hall.

Nasution, A. P., Pohan, M. Y. A., Ramadhan, D. A., Limbong, C. H., & Harahap, N. J. (2023). Factors affecting adventure tourist satisfaction: Evidence from Indonesia. Innovative Marketing, 19(2), 51–62. https://doi.org/10.21511/im.19(2).2023.05

Pohan, M. Y. A. (2022). The Influence of Product Quality on Positive Word-of-mouth Communication , Case Study at Kedai Wak Edoy Malang. 3(2).

Prayoga, Y., & Pohan, M. Y. A. (2022). Electronic Word of Mouth (eWOM): Menguji Pengaruh Pengalaman Positif, Persepsi Kualitas dan Kepercayaan. Studi Kasus: Restoran di Labuhanbatu. J-MAS (Jurnal Manajemen Dan Sains), 7(1), 283–289.

Putra, E. W., Kumadji, S., & Yulianto, E. (2016). Pengaruh diskon terhadap minat beli serta dampaknya pada keputusan pembelian (Study pada konsumen yang membeli produk diskon di Matahari Department Store Pasar Besar Malang). Brawijaya University.

Sari, L. P. (2019). Pengaruh struktur modal, profitabilitas dan ukuran perusahaan pada nilai perusahaan. STIE Indonesia Banjarmasin.

Setyawan, R. A., & Marzuki, Y. (2018). Survei Aplikasi Video Live Streaming dan Chat di Kalangan Pelajar. PROSIDING SEMINAR NASIONAL & INTERNASIONAL, 1(1).

Simanjorang, E. F. S. (2020). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Keputusan Pembelian Kopi Pada Warkop on Mada Rantauprapat. Ekonomi Bisnis Manajemen Dan Akuntansi (EBMA), 1(1), 91–101.

Sugiono, S., Efranto, R. Y., & Budiprasetya, A. R. (2018). Reducing musculoskeletal disorder (MSD) risk of wiring harness workstation using workplace ergonomic risk assessment (WERA) method. Przegląd Naukowy Inżynieria i Kształtowanie Środowiska, 28.

sugiyono. (2017). Metode penelitian kuantitatif . In 2017 .

Sugiyono, F. X. (2017). Neraca Pembayaran: Konsep, Metodologi dan Penerapan (Vol. 4). Pusat Pendidikan Dan Studi Kebanksentralan (PPSK) Bank Indonesia.

Sugiyono, L. (2020). Analisis situasi pembangunan manusia di Jawa Tengah. Indonesian Journal of Applied Statistics, 3(1), 12–23.

Supriyanto, A., Chikmah, I. F., Salma, K., & Tamara, A. W. (2023). Penjualan Melalui Tiktok Shop dan Shopee: Menguntungkan yang Mana? BUSINESS: Scientific Journal of Business and Entrepreneurship, 1(1), 1–16.

Sutisna, D. M. (2002). UPAYA MENINGKATKAN PRESTASI BELAJAR KETERAMPILAN PROSES SAINS SISWA KELAS II SLTP PADA POKOK BAHASAN ELEKTROSTIKA MELALUl EKSPERIMEN MENGGUNAKAN MODEL COOPERATIVE LEARNING STRATEGIES: Suatu Penelitian Tindakan Kelas Pada Salah Satu SLTPN di Kota Bandung. Universitas Pendidikan Indonesia.

Tusanputri, A. V., & Amron, A. (2021). Pengaruh iklan dan program gratis ongkir terhadap keputusan pembelian. Forum Ekonomi, 23(4), 632–639.

Utami, S. S. (2010). Pengaruh teknologi informasi dalam perkembangan bisnis. Jurnal Akuntansi Dan Sistem Teknologi Informasi, 8(1).

Wibisono, E. A. (2013). Prediksi Kebangkrutan, Leverage, Audit Sebelumnya, Ukuran Perusahaan Terhadap Opini Going Concern Perusahaan Manufaktur BEI. Jurnal EMBA: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 1(4).

Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: a means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, 52(3), 2–22.




DOI: https://doi.org/10.37531/mirai.v8i3.6158

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


Flag Counter

Creative Commons License

JURNAL MIRAI MANAGEMENT is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Web
Analytics