Iphone Marketing Strategy On The Level Of Iphone Sales In Labuhanbatu Selatan Society

Nurhamidah Nurhamidah, Ade Parlaungan Nasution, Pristiyono Pristiyono

Sari


This study aims to examine the influence of the marketing strategy of a sugar business on the level of sales of brown sugar businesses through online marketing I phone in Labuhanbatu Selatan. Data collection was carried out by distributing questionnaires and distributing them to 100 research samples, namely user I phone. Data analysis in this study uses the help of smart pls. Data testing techniques performed on partial and simultaneous testing. The results of the analysis show that overall the independent variables have a positive and significant influence on the dependent variable.

Teks Lengkap:

Download PDF (English)

Referensi


Abdillah, W. dan Hartono, J. (2015). partial least square (PLS) - Alternative structural equation modelling (SEM) dalam penelitian bisnis.

Apriyani, D. A., & Sunarti, S. (2017). Pengaruh Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen (Survei Pada Konsumen the Little a Coffee Shop Sidoarjo). Brawijaya University.

Ernawati, D. (2019). Pengaruh kualitas produk, inovasi produk dan promosi terhadap keputusan pembelian produk Hi Jack sandals Bandung. JWM (Jurnal Wawasan Manajemen), 7(1), 17–32.

Fitriani, R., & Sugiyono, S. (2018). Perilaku Peduli Lingkungan Pada Siswa Kelas X Sma Muhammadiyah 1 Yogykarta. Journal of Culinary Education and Technology, 7(2).

Handoko, B. (2017). Pengaruh Promosi, Harga Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Kepuasan Konsumen Pada Titipan Kilat JNE Medan. Jurnal Ilmiah Manajemen Dan Bisnis, 18(1), 61–72.

Le-Hoang, P. V. (2020). The relationship between online convenience, online customer satisfaction, buying intention and electronic word-of-mouth. Independent Journal of Management & Production, 11(7), 2943–2966. https://doi.org/10.14807/ijmp.v11i7.1251

Philip Kotler, G. A. (2011). Principles of Marketing (14th ed.). Prentice Hall.

Rizkia, A. A., & Rahmawati, S. (2021). Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Anti Monopoli Dan Persaiangan Bisnis Tidak Sehat: Globalisasi Ekonomi, Persaingan Usaha, Dan Pelaku Usaha.(Literature Review Etika). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 2(5), 631–643.

Sasongko, S. R. (2021). Faktor-faktor kepuasan pelanggan dan loyalitas pelanggan (literature review manajemen pemasaran). Jurnal Ilmu Manajemen Terapan, 3(1), 104–114.

Setyo, P. E. (2017). Pengaruh Kualitas Produk Dan Harga Terhadap Kepuasan Konsumen “Best Autoworks.” PERFORMA: Jurnal Manajemen Dan Start-Up Bisnis, 1(6), 755–764.

Simanjuntak, A. D., Buaton, R., & Saragih, R. (2022). Data Mining Kepuasan Pelanggan Terhadap Pelayanan Pdam Menggunakan Metode Clustering. Jurnal Informatika Kaputama (JIK), 6(3).

Sofiati, I., Qomariah, N., & Hermawan, H. (2018). Dampak kualitas pelayanan terhadap loyalitas konsumen. Jurnal Sains Manajemen Dan Bisnis Indonesia, 8(2).

Suari, M. T. Y., Telagawathi, N. L. W. S., & Yulianthini, N. N. (2019). Pengaruh Kualitas Produk Dan Desain Produk Terhadap Keputusan Pembelian. Bisma: Jurnal Manajemen, 5(1), 26–33.

Susanto, A., & Meiryani. (2019). How business use information systems? International Journal of Scientific and Technology Research, 8(1), 145–147.

Wulandari, R. D., & Iskandar, D. A. (2018). Pengaruh citra merek dan kualitas produk terhadap keputusan pembelian pada produk kosmetik. Jurnal Riset Manajemen Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Ekonomi UNIAT, 3(1), 11–18.




DOI: https://doi.org/10.37531/mirai.v8i1.3887

Refbacks

  • Saat ini tidak ada refbacks.


Flag Counter

Creative Commons License

JURNAL MIRAI MANAGEMENT is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Web
Analytics